Tuesday, August 4, 2009

PDRM.. PI TANGKAP AYAH PIN DAN HJ KAHAR DULU..!

Assalamualaikum..

Semoga anda sentiasa dalam rahmat Allah taala. Rahmat yang bisa membawa kita ke syurga. Syurga yang menjadi idaman para mujahid dalam perjuangan memartabatkan agamaNya.
Mujahid.
Itulah kalimah yang bisa arjuna gelarkan kepada mereka yang turun ke Himpunan Mansuhkan ISA Sabtu lalu. Mengapa tidak..? Bukankah perjuangan untuk menghancurkan kezaliman dan meletakkan keadilan di tempat yang tertinggi di dalam sesebuah pemerintahan merupakan satu JIHAD..? Ya.. JIHAD..!

Demontrasi Jalanan pertama di Malaysia yang dianjurkan oleh UMNO - sumber TKO

Himpunan aman yang ingin dibuat menjadi satu himpunan kacau bilau akibat kehadiran anggota PDRM dan FRU yang dikatakan menjalankan tugas dengan baik oleh UMNO. Himpunan yang tidak mendapat permit daripada PDRM itu menjadi macam satu rusuhan akibat lagak pihak PDRM dan FRU yang menjadi pengacau dan penghalang.

Persoalannya, mengapa himpunan itu tidak diberikan permit?.. Apa salahnya pihak PDRM memberikan permit dan menetapkan masa yang tertentu untuk mereka yang menyertai himpunan itu menyelesaikan apa yang mereka inginkan. Selepas itu, andai ada lagi mereka yang berhimpun selepas waktu dan tempoh yang ditetapkan, tangkaplah.. garilah... Bukankah rakyat juga ada hak untuk menyatakan pandangannya?..

Tetapi, bila permit tidak diberikan.. mulalah PDRM bertindak ganas.. hebat.. gagah.. sehingga mencederakan ramai orang.. menyebabkan ramai yang sesak nafas.. Ahh.. tindakan yang biul..!

Namun, betulkah PDRM hebat..? Menjalankan tugas dengan baik..? Adakah anda masih ingat dengan Ayah Pin dan Haji Kahar..? Mereka berdua telah memberikan ancaman kepada negara Islam 1Malaysia dari segi akidah yang boleh membuatkan Islam tertindas. Tetapi, di mana mereka sekarang?.. Di penjara?.. ISA..?

Tidak..! Mereka sekarang mungkin sedang enak menikmati MacD dan KFC sambil goyang-goyang kaki dengan bini-bini muda masing-masing. Apa yang PDRM yang hebat, ganas, tangkas telah buat untuk menangkap penyangak dua orang ini?.. Ummph.. Hampeh..!

Sampai saat ini tiada tangkapan yang dibuat. Bagaimana pula dengan kes ragut, rempit, rompak mesin ATM, bunuh dengan campak melalui tingkap, rogol, buang anak, dan lain-lain kes..? Sekali lagi.. Hampeh..!

Wahai PDRM.. Cukuplah menjadi hamba UMNO. Jalankan amanah dengan betul dan tepat supaya institusi anda lebih dihormati. Tugas anda adalah menjadi pendamai kepada masalah-masalah negara bukan pecetus kepada kekacauan. Percayalah.. andai PDRM dan FRU tidak wujud pada hari Himpunan Mansuh ISA itu, nescaya tidak akan ada sebarang kekecohan yang timbul. Erm.. akhirnya, jangan lupa.. cari ayah Pin dan Hj Kahar dulu..!

No comments: