Wednesday, August 12, 2009

H1 AND 1MALAYSIA..

Klik untuk besarkan poster..

Bismillah wa Lillah..

Dua, tiga minggu kebelakangan ini dunia kalut dengan wabak Selsema Babi. Hatta di negara Islam 1Malaysia sendiri, wabak ini semakin menjadi-jadi dan angka kematian semakin meningkat dari sehari ke sehari. Sekolah dah banyak yang tutup. Universiti juga banyak yang bermurah hati memberikan cuti kepada mahasiswa/wi semata-mata untuk mengekang wabak ini. Eh, silap.. bukan wabak tapi bala. Bala yang berwajahkan wabak.

Namun, adakah rakyat Malaysia sedar yang mereka sekarang sedang diuji dengan bala ini? Bagi mereka yang sedar, Alhamdulillah.. tetapi bagi mereka yang masih kebingunan.. sedar-sedarkan diri anda..!

Bala hanya boleh ditolak dan diangkat melalui DOA. DOA yang ikhlas. Doa yang disulami dengan munajat dalam kondisi yang insaf serta betul-betul mengharapkan keredhaan Allah. Pertolongan Allah. Bukan dengan menganjurkan atau menghadiri konsert hiburan..! Itu bukan cara untuk tolak bala tetapi mendatangkan bala..! Namun, itulah yang negara Islam 1Malaysia dok 'gomol'kan. Menjamu rakyat dengan hiburan sehingga rakyat sudah tidak kenal agama. Sudah tidak tahu apa itu aurat. Sudah kabur apa itu halal dan haram. Sudah buta tentang hukum hakam. Sedar-sedarkan diri anda..


Bila berbincang tentang isu Selsema Babi ini, kita tidak boleh lupa tentang isu Arak. Babi dan Arak. Kedua-duanya adalah sudah dimaklumi akan ke'HARAM'nya dalam Islam. Haram ke atas umat Islam untuk meminum Arak dan memakan daging Babi. Justeru, janganlah jual Arak di kawasan umat Islam. Jangan 'goda' umat Islam. Tindakan yang dibuat oleh Dr Hasan Ali dalam isu Arak di Selangor amat bertepatan dengan syariat Islam. Umat Islam ada hak untuk mendapat hak mereka di Selangor. Contohi Kelantan yang sehingga sekarang tidak mempunyai sebarang masalah dalam isu ini. Kalau Cina, India dan kaum lain nak minum Arak, minumlah di tempat yang tertentu di mana kawasan-kawasan yang tertentu itu hanya terdapat minoriti umat Islam.

Pernahkah kita terfikir mengapa orang Islam berani membeli dan meminum arak?.. Ini semua adalah hasil didikan negara Islam 1Malaysia lah. Mereka hanya menggunakan nama Islam untuk mengambil hati umat Islam, bukan untuk melaksanakan hukum Islam. Umat Islam di negara Islam 1Malaysia ini sudah tidak takut dengan denda Rm 200 atau 300, umat Islam 1Malaysia sudah tidak gentar dengan penjara seminggu atau dua minggu, umat Islam sudah berani melakukan jenayah yang kita sendiri tidak pernah menjangka jenayah itu akan dilakukan..!

Cuba kita intai pula pusat perjudian yang dikatakan antara terbesar di dunia dimana lokasinya di negeri Pahang. Herm.. ini semua hasil didikan dan prinsip negara Islam 1Malaysia lah..
Sedar-sedarkan diri anda.. salam syifa'..

No comments: