Monday, September 22, 2008

Syabas Dan Tahniah..!



Akademi Bahasa Arab Darul Imtiyaz Resources tahun ini menyaksikan seramai 11 orang pelajar telah menamatkan pengajian. Mereka ialah: Dr Mohd Ramdzan Md Jamil, En Othman Bin Dasil, En. Che Othman@Malek Bin Che Mansoor, En Nasir Bin Daud, Puan Sarah Bt Sulaiman, Puan Sharifah Junidah Bt Syed Omar, En. Idris Abdul Rauf, Puan Zahidah Binte Haji Ismail, Cik Noor Idayu Binti Mhd Tahir, Dr Rusnah Binti Hasan, dan Pak Atan(Dato’ Haji Atan Abu Bakar). Pihak kami mengucapkan SYABAS kepada mereka di atas perjuangan mereka mempelajari Bahasa Arab Bahasa Al-Qur’an bermula dari tahap 1 sehingga tahap 6.

Bukan mudah sebenarnya untuk istiqamah seperti mereka. Kesibukan dengan tugas-tugas harian tidak menghalang mereka untuk mendalami Bahasa Al-Qur’an. Dr Mohd Ramdzan Md Jamil sebagai contohnya walaupun sibuk dengan tugas sebagai seorang doktor pakar bius di Hospital Serdang tidak menjadikannya alasan untuk tidak mengikuti dan mempelajari Bahasa Arab. Begitu juga Dr Rusnah Binti Hasan, seorang doktor pakar mata dari hospital yang sama begitu sabar dan bersemangat sehingga dapat menamatkan kelas pengajian Bahasa Al-Quran tersebut.

Usia juga bukan penghalang untuk seseorang mempelajari Bahasa Arab. Lihatlah Puan Sarah Sulaiman yang umurnya sekarang sudah mencecah 60-an tetapi tetap teguh sehingga beliau dapat menguasai Bahasa Arab dan antara pelajar terbaik dalam kelas. Beliau yang juga ibu kepada bekas Personaliti TV3 Wan Zaleha Wan Radzi amat rajin. tekun, istiqamah dan berminat menguasai Bahasa Al-Quran bermula dari tahap 1 sehingga tahap 6. Mengikut pendapatnya: Kelas Bahasa Arab Komunikasi anjuran Akademi Bahasa Arab Darul Imtiyaz R’ces adalah kelas terbaik yang pernah beliau ikuti.

Pelajar-pelajar lain juga tidak kurangnya hebatnya. Tahniah sekali lagi kepada mereka. Semoga Allah mencatat nama mereka antara hambaNya yang telah berusaha mengusai Bahasa Al-Quran. Pihak kami berdoa agar mereka dapat memanfaatkan ilmu yang dipelajari dan diredhai Allah ta’ala. Kepada anda semua yang belum mempelajari Bahasa Arab, jadilah dan contohilah mereka.

http://akademibahasaarab.wordpress.com/apa-kata-mereka/
http://www.dimtiyaz.blogspot.com

No comments: