Tuesday, September 11, 2007

Salam Ramadhan Al Mubarak..

Assalamualaikum..



Salam Ramadhan Al Mubarak diucapkan kepada sahabat-sahabat yang sering bertamu ke taman dakwah ini.. Sama-sama lah kita hiasi Ramadhan Al Mubarak kali ini dengan amalan-amalan yang bisa menambahkan 'taqwa' dalam jiwa kita sebagaimana yang difirmankan Allah pada akhir ayat yang difardhukan berpuasa iaitu 'la`allakum tattaqun' . Itulah matlamat berpuasa sebenarnya..

Sama-sama juga kita mengambil peluang sempena Ramadhan Al Mubarak kali ini untuk melakukan perubahan dalam diri kita.. Perubahan Iman dan Akhlak yang sering kita lupakan. Baiki yang mana kurang, tampung yang mana bocor.. Jangan hanya ubah diri sendiri, intailah sama adik beradik kita, sahabat handai kita dan masyarakat di sekeliling kita mengikut kemampuan masing-masing. Wujudkan sikap cakna dalam diri. Barulah ukhwah akan bersemi.Jangan paksa diri untuk berubah tetapi ciptalah ruang dan peluang dalam diri dan jiwa kita untuk berubah. Sama-samalah kita berdakwah setakat mampu.

Ya.. hantu dan syaitan akan dirantai dan dibelenggu.. kerana itu gunalah peluang ini sebaiknya.. Hidayah dan keberkatan itu milik Allah. Pohonlah padaNYA.. Jom, koreksi diri.. Kita lakukan perubahan.. kerana ini mungkin Ramadhan Al Mubarak terakhir yang kita temui dalam hidup di dunia fana' ini.. Allahummaghfirlana zunubana..!Salam Ramadhan Al Mubarak..!

6 comments:

Anne said...

SALAM..AL-MUBARAK..

:) ..

Ms Wind said...

ziarah blog...
salam ramadhan...

Achik_Sufi said...

salam ramadhan n selamat berpuasa.camnhe malaysia...?jangan lupe kengkawan kat c nie erk...

Mardihah said...

salam ramadhan ya ukhti...semoga terus cemerlang.....bahagia dunia akhirat
ameen

Achik_Sufi said...

salam ramadhan n selamat berpuasa..jage diri selalu...

tintaHati said...

dik arjuna, salam ramadhan ya. Moga dirahmatiNYA selalu...