Friday, July 17, 2009

Hadiah yang ada 'MAKNA'..

Bismillah.. Walillah..

Assalamualaikum wth.

Fuuhh.. Lama sungguh arjuna menyepi. Habis berselerak taman dakwah ini. Berselerak, dek kerana ada syaitan-syaitan gila yang memuntahkan sampah ke dalam taman yang indah ini. Syaitan-syaitan inilah juga yang me'nyepi'kan arjuna selama ini. Arjuna tidak berniat untuk menceritakan kepada anda kisah duka itu. Risau panjang pula ceritanya. Apa pun..

Kini arjuna kembali. Lupa duka yang lalu, nikmati suka yang berombak di kalbu.

Herm.. pemerintahan Dato' Seri Najib sebagai PM nampaknya semakin diterima ramai. Kalau anda menonton siaran TV1,TV2 dan TV3/4 lah. Hehe..

Ramai yang memberi komen positif kepada pemerintahan beliau yang telah menjangkau usia 100 hari. Lebih -lebih lagi, beliau telah mengumumkan 11 hadiah kepada rakyat yang dikatakan akan memberikan keselesaan kepada rakyat. Tapi, betul ke..?

Pertanyaan itu perlu dilontarkan ialah kerana tidak sampai 2 minggu pengumuman hadiah itu dibuat, kerajaan telah mengumumkan yang tambang bas,teksi akan naik..! Begitu juga laporan yang disiarkan dalam Buletin Awani 16 Julai 09 yang tarif elektrik juga akan naik berikutan harga minyak dunia yang meningkat.

Ish.. apa ni? Rupa-rupanya, rakyat telah dijadikan seperti ayam.. pemimpin UMNO dan BN ini memberikan rakyat makanan dengan tujuan untuk memerangkap rakyat untuk disembelih..!

Di mana slogan 'rakyat didahulukan'..? Kita kena ingat, tidak semua rakyat di Malaysia ini dapat peluang untuk membeli rumah dengan harga yang murah (wilayah persekutuan sahaja), potongan untuk memperbaharui lesen pun untuk penjaja di Wilayah Persekutuan juga tetapi Elektrik, semua rakyat guna.. kenderaan awam seperti bas, teksi semua rakyat guna.. Lihatlah, betapa liciknya UMNO dan BN.

Hadiah yang 'ada makna' (skrip dalam Filem Madu 3) yang diberikan itu sememangnya telah berjaya menguasai jiwa rakyat yang tidak sedar akan disembelih. Adakah anda izinkan diri anda untuk disembelih oleh UMNO dan BN?.. Tepuk dada, tanya iman...

No comments: