Wednesday, March 18, 2009

Perkahwinan..


Assalamualaikum..

Alhamdulillah.. dapat juga menjenguk di kala kalut dua, tiga hari ini. Anda apa khabar? Moga dalam rahmat Allah sokmo. Ramai sahabat-sahabat call arjuna, terutamanya dari Mesir. Mereka bertanya bagaimana rasa menjadi orang yang sudah berkahwin..? Erm.. Sesungguhnya, perkahwinan itu memberikan ketenangan. Ketenangan yang sukar dilafazkan dengan kata-kata. Eh, bukankah mengerjakan ibadat itu akan beroleh ketenangan..? Jadi, tak usah la ditanya ketenangan yang macam mana.. Rasailah sendiri nanti buat sahabat yang belum berkahwin.

Yang penting, anda tidak akan menyesal. Bila berkahwin, kita akan mempunyai keluarga yang semakin besar.. keluarga yang besar akan memberikan cabaran yang besar.. Cabaran yang bagaimana?.. Ya.. cabaran pengembangan sayap dakwah yang semakin banyak cabangnya. Semakin banyak rantingnya. Itu semua memerlukan akar yang kuat untuk menghadapinya. Ini juga kemanisan perjuangan.. Bukankah perjuangan itu amat banyak jalannya..?

Esok, arjuna dan zaujah akan bertolak ke Kuala Lumpur. Perjuangan di sana juga mesti diteruskan. Doa-doakan kami buat mereka yang menyinggah di taman dakwah ini. Doakan keselamatan sepanjang permusafiran terutamanya.

Di kesempatan ini juga, arjuna ingin memesan kepada Khairy dan Ali Rus.. LETAKLAH JAWATAN..! kalau anda berdua bermaruah..! Eh, apa kaitan ini dengan perkahwinan..? Erm.. anda fikirlah sendiri..! Selamat Malam..

2 comments:

CerminDiri said...

salam kehidupan,

macam mana ana tak tahu. apa no. contact anta?...penting

Mohd Syauqi said...

tahniah. baarakAllahu lakuma wajama'a bainakuma fil khair