Wednesday, January 21, 2009

Palestin : Kemanusiaan atau Persaudaraan..?

(Sempadan Rafah)

Assalamualaikum..

Bantuan perubatan dari seluruh dunia untuk merawat rakyat Palestin masih lagi tersekat di sempadan Rafah. Terkini, bantuan daripada Yayasan Amal Malaysia juga masih tersadai di sana. Hampir 72 jam tanpa mandi. Kasihan. Derita lagi rakyat Palestin.

Inilah yang berlaku andai Islam tanpa Iman. Ramai muslim di dunia ini. Hampir separuh dunia. Bagaimana pula yang beriman..? Muhasabah lah diri kita. Bila mana kita berbangga yang kita beragama Islam tetapi dalam masa yang sama kita juga turut menyumbang untuk menghancurkan Islam, tidak malukah kita?

Dan ini lah yang berlaku kepada pemimpin-pemimpin negara Islam sekarang ini. Mereka takut untuk bersatu kerana pentingkan kuasa. Lebih tepat lagi, pentingkan diri sendiri. Biar orang muslim di negara lain hancur, dibom, dibunuh.. biarkan.. asalkan negara masing-masing aman.


Ya.. kita tidak dinafikan mungkin diadakan kutipan derma atau tabungan di negara masing-masing untuk menolong, tetapi apa gunanya..? Sampai bila kita akan terus kutip derma, lancarkan tabung besar-besaran kemudian hantar ke negara-negara Islam yang ditindas sedangkan kita mampu untuk menguasai dunia andai kita bersatu..? Lihatlah sekarang, kutipan derma berlambak-lambak.. bantuan kemanusiaan berjuta-juta.. tetapi, berapa yang dah sampai kepada rakyat Palestin..? Berapa..?

Ya.. Ianya sudah sampai disempadan Rafah, Mesir, negara Islam yang mengeluarkan para ulama' tersohor namun negara ini juga dengan terang-terangan sudah menolong untuk menghancurkan negara Islam sendiri..!

Ya Allah.. satukan jiwa-jiwa orang muslim untuk menolong agama MU..!

Sedih di Palestin. Enjoy di Malaysia.

Enjoy.. Penyanyi Gila yang bernama Rihanna telah mendapat tajaan untuk mengadakan konsert Gila di Malaysia bulan depan. Ramai orang gila yang bersorak keriangan.. Arjuna tidak kenal akan Rihanna. Namun, arjuna tahu akan perjalanan konsert di Malaysia. Cuba kita intai Anugerah Juara Lagu ke 23 dua tiga hari lepas. Penuh Stadium Bukit Jalil. Penuh dengan muslimin dan muslimat la.. Nak menonton konsert nyanyian artis-artis kesayangan masing-masing. Sebelum konsert dimulakan, telah disedekahkan Al Fatihah untuk rakyat Palestin. Maka.. ramai lah mereka menyedekahkan Al Fatihah. Herm.. boleh ke bercampur ibadat dengan maksiat..? Arjuna tanya ni..

Kemudian kita intai lagi seminggu sebelum tu di Stadium di Shah Alam yang telah diadakan Rapat Umum untuk selamatkan rakyat Palestin. Berapa kerat yang hadir?.. Penuhkah stadium seperti mereka yang menonton konsert-konsert di Malaysia ini?.. Huh!


Ini lah faktor Islam sering ditindas. Lemah. Di saat terdapat negara Islam kesedihan kerana hancur di bom Yahudi, kita masih lagi boleh berseronok dengan berkonsert. Jemput artis kafir pula tu..! Memang gila..! Dan sesiapa yang pergi menonton konsert tersebut juga gila. Moga Allah bagi hidayah pada kita..!

Sepatutnya kita anggap misi membantu Palestin bukan setakat KEMANUSIAAN.. tetapi PERSAUDARAAN..! Teruskan berdoa untuk mereka.. kerana biarpun semua bantuan disekat, namun.. bantuan senjata yang bernama DOA ini tidak ada siapa pun yang berani sekat.. malah tidak boleh sekat..!

SALAM SYIFA'..