Wednesday, January 14, 2009

SYAHID Di Palestin. JIHAD Di Terengganu.


Assalamualaikum..
Syahid. Kalimah itu yang ada dalam kepala arjuna bila mengenangkan nasib pejuang-pejuang dan rakyat Palestin yang kembali bertemu ALLAH akibat daripada kezaliman rejim zionis Israel. Pemergian yang tidak bisa ditangisi lagi. Dah kering air mata. Dah habis teriakan suara. Jumlah syahid terus meningkat dari semasa ke semasa. Zionis Israel gila itu terus menerus melancarkan serangan dan terkini hampir 600 jiwa telah berjaya mendampingi bidadari-bidadari syurga..! Tidak hairanlah jika senyuman dilihat menghiasi wajah-wajah jiwa rakyat Palestin yang syahid. Senyuman kebahagiaan.


Apa yang jiran-jiran Palestin lakukan? Apa yang hartawan Arab lakukan? Membeli kelab bola sepak seperti yang dilakukan oleh pemilik Manchester City sekarang ini?.. Membeli hartanah bernilai berbilion ringgit di luar negara?.. GILA..! Nampaknya 'emas hitam' yang dianugerahkan Allah kepada warga Arab telah dilacurkan untuk kepentingan peribadi hartawan-hartawan gila itu.

Ya, Allah kuatkan kami.. lemparkanlah hidayah kepada umat Islam untuk bangkit membantu saudara-saudara muslim yang dizalimi.

Itu di Palestin. Sekarang di Kuala Terengganu.


Nampaknya Ezam berteriak lagi. Gaya berteriak persis Anwar pulak tu. Semua orang tahu, dulu Anwar adalah idola Ezam. Ezam sendiri yang mengaku.. Anwar yang ajar Ezam berceramah. Anwar yang ajar Ezam berpolitik. Sehingga Ezam berceramah pun ikut gaya Anwar. Sebijik. Namun sekarang, Ezam korek cerita penglipurlara zaman 90an dulu yang kononnya 'keburukan' Anwar semata-mata nak aibkan Anwar dan berkempen menolong calon Bee End di P036 K.Terengganu. Keburukan Anwar yang nak 'berdamai' dengan Tun Mahathir. Ya.. BERDAMAI. BERDAMAI itu keburukan ke? Arjuna rasa Ezam dah tak betul. Layan orang tak betul ni bahaya.. nanti orang anggap kita pula yang tak betul. Ezam, cukuplah tu.. orang dah muak dengan anda.. nah ambik seposen.. dok diam-diam.. k.


InsyAllah, kerana tuntutan kerja yang amat banyak, 16 Januari ini barulah arjuna boleh turun ke Terengganu. Risau juga nak musafir ke sana. Bila arjuna dengar hampir 10,000 polis berkampung di sana. Patutlah kat sini( Kuala Lumpur ) sekarang ini hampir boleh dikatakan bebas untuk mengadakan demontrasi.. polis pun tak kawal sangat. Mungkin polis-polis yang selalu menjadi 'pengawal keselamatan' kepada demontrasi-demontrasi kat sini dah dieksport ke Terengganu. Arjuna dengar, hampir setiap 'trafic light' ditempatkan anggota polis. Fuuhh.. hebat. Tetapi yang sedihnya, ada juga polis yang kena langgar oleh Mat Rempit kat sana. apa guna ramai kalau camni? Kuantiti bukan penentu tetapi kualiti itu penting..!

Moga dengan adanya ramai polis di K.Terengganu tidak akan melemahkan dan melenturkan semangat pejuang-pejuang PAS untuk berkempen. Kadang-kadang gangguan itu satu kelebihan bagi pihak kita. Tukarkanlah ia menjadi kelebihan. Betul la tu. Ini juga sudah jadi satu isu bagi pihak kita untuk berkempen. Sebenarnya mereka nak gambarkan pejuang-pejuang PAS ni 'ganas'. Mungkin lepas ini mereka akan cipta satu pergaduhan seperti yang mereka lakukan di Permatang Pauh dan lain-lain. Moga ALLAH jaga kita. Berhati-hati. Teruskan JIHAD anda wahai pejuang..!

InsyAllah, PAS akan menang di sana..! Kuala Terengganu.. kita jumpa malam 16 Januari nanti..!
Salam Syifa'..

No comments: