Monday, December 10, 2007

Hukum Rimba PDRM..!


( Gambar di saat penangkapan )


( Gambar di saat penangkapan )


Assalamualaikum...
Polis semakin melampau! Ya.. Melampau!..Penangkapan Mohamad Sabu - Naib Presiden PAS amat mengaibkan badan kepolisan Malaysia. Mengapa tidak, di saat Mohamad Sabu sibuk menguruskan perkahwinan anak perempuannya,..dia ditangkap! Di mana perikemanusiaan pihak polis..? Di mana, adab pemimpin Had hari? Polis Had hari? Tidak bolehkah menunggu sehingga segalanya berkaitan majlis selesai?.. Ya, andai benarlah Mohamad Sabu bersalah, wajarkah tindakan tersebut dibuat pada waktu tersebut?.. Di tangkap ditepi jalan, dihadapan anak perempuan yang sedang meniti bahagia untuk mengecap perkahwinan.. Allah.. Cuba anda bayangkan andai perkara ini berlaku kepada keluarga anda.. Bagaimanakah perasaan anda?.. Ini dalil yang menunjukkan polis masih lagi menggunakan hukum rimba dalam melakukan tugasan! Memalukan..!

Rakyat akan bangkit..! Jangan anggap rakyat akan semakin takut.. jangan bermain dengan api yang sedang marak.. kelak pasti akan membakar diri.. semangat rakyat sudah berada di kemuncak.. kenaikan harga barang, ketidaktelusan badan kehakiman,tol yang tidak pernah turun-turun harganya, kebebasan rakyat disekat, pencabulan media, rasuah yang menggila di kalangan pimpinan kerajaan, isu murtad yang dipandang sepi dan banyak lagi kepincangan kepimpinan Pak Lah yang menjadi sebab untuk dia turun dari takhta pemerintahan.

Kebatilan ini mesti dihentikan! Kebenaran mesti diangkat di tempat yang sepatutnya! Hidup kebenaran..! Sama-sama kita doakan Mohamad Sabu dan keluarga tabah menghadapi dugaan.. kerana itu fitrah pejuang.. Takbiir!

No comments: