Thursday, July 24, 2008

MUQABALAH DAN MERCEDES..

Assalamualaikum..
TAHNIAH kepada pimpinan PAS kerana telah membuat keputusan yang amat bijak. TUTUP FAIL MUZAKARAH, YANG ADA CUMA MUQABALAH..-TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ.
So, sekarang apa yang mahu dibisingkan lagi..? Hampir berminggu-minggu isu ini dimainkan oleh media yang menonjolkan seolah-olah TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ dan TUAN GURU HAJI HADI tidak sependapat dan berbalah sesama sendiri. Tetapi hakikatnya adalah sebaliknya..! Kepada semua ahli PAS, kita kena ingat.. bila syura bersuara dan membuat keputusan, seharusnya kita sami'na wa ato'na..kita dengar dan kita taat keputusan mereka.. mereka bukan calang-calang orang baik dari segi ilmu,akhlak dan sebagainya sehingga mereka diangkat menjadi ahli syura.. mungkin ada perancangan siasah berhikmah yang kita tidak ketahui.. moga ini menjadi pengajaran... dan.. kepada sahabat-sahabat yang nak keluar PAS andai PAS & UMNO bermuzakarah hanya kerana menganggap pimpinan PAS tidak mengikut pandangan TUAN GURU NIK AZIZ, fikir-fikirkan perjuangan anda kerana apa?.. kerana individu atau jemaah?.. kita berjuang bukan kerana semangat tetapi kerana kefardhuan..! Moga khabar ini mengubah niat dan hati anda..!

Tinggalkan muqabalah sekejap.. bibir arjuna menguntum senyum bila terbaca berita tadi kat Berita Hairan yang memaparkan gambar Ahmad Said, MB Terengganu.. Tengok gambar pun dah nak tergelak.. hahahaha... lucu betul.. hahaha.. ckit lagi.. hahahaha.. bukan kutuk ni.. arjuna tak tulis apa-apa pun tentang dia erk.. cuma kesian pulak dengan pimpinan kerajaan Terengganu ini.. kesian kerana perancangan mereka nak menggantikan kereta rasmi kerajaan yang sebanyak 14 buah iaitu Perdana V6 Executive itu dengan Mercedes E 200 Kompressor di bantah oleh kabinet.. Herm.. kalau camni sikap mereka.. kesian la.. kerana pilihanraya ke 13 nanti..mereka confirm kalah!.. Ada ke patut, pada masa rakyat sedang merana akibat kenaikan harga minyak.. barang-barang yang naik harga.. kemelesetan ekonomi yang dirasai terutamanya oleh golongan miskin dan fakir.. mereka senang-senang nak tukar-tukar kereta.. 'ada akai ka..'? orang nak berjimat, dia nak bermewah.. pakai Proton Saga pun korang tetap boleh memerintah negeri aper..! jadi.. wahai orang-orang terengganu..korang fikir lah sendiri.. jangan korang 'takda akai' pula dengan mengundi mereka nanti.. KIAMATKAN UMNO YANG ZALIM DAN TAMAK..!

* maaf arjuna dah cuba upload gambar, tp internet prob.. lain kali erk..

1 comment:

Maryam Abu Ahmad said...

ulasan ni moderate... best untuk dibaca. :)