Thursday, June 5, 2008

Naik Lagi..?..TurunLAH..!

Assalamualaikum...
"Minyak naik lagi..!" Terdengar rungutan abah dari telefon. Arjuna hanya tersenyum. Tidak berani bersuara. Ya.. abah berhak 'marah' kerana dia yang merasainya. Malah semua pemilik kenderaan berhak 'marah' seperti abah kerana mereka merasainya. Abah menyambung lagi kata-katanya.." Bila minyak dah naik.. semua akan naik la.. yuran belajar,makanan dan banyak lagi..".. Arjuna tersentak..! Kali ini arjuna berhak 'marah'. Dan kita sebagai rakyat Malaysia berhak 'marah'.. kerana kita bakal merasainya..! Betul apa yang abah katakan.. nampaknya.. abah bukan hanya fikirkan dirinya.. tapi keluarga tercinta..!

- keadaan pada hari terakhir harga minyak 'murah' (gambar)..

Itu abah arjuna.. abah anda bagaimana? arjuna yakin, para pekerja tidak kira kakitangan kerajaan dan swasta sedang berkerut kening sekarang ini memikirkan masalah kenaikan harga barang.. terutamanya yang berkeluarga.. ini baru di kira golongan 'yang bekerja'.. pernah tak kita fikirkan golongan yang tidak bekerja..atau istilah mudahnya mereka yang ber 'kerja kampung'.. yang hidup mereka 'kais pagi makan pagi..kais petang makan petang..'? di mana 'otak' pimpinan kerajaan? di mana 'otak' golongan cerdik pandai dan penasihat-penasihat menteri?.. Nampak sangat kerajaan kita tidak pandai memerintah dan tidak pandai mengambil hati rakyat..! Mereka tak pe la.. cakap je lebih sedangkan.. kereta..-duit kerajaan..minyak kereta..-duit kerajaan..rumah..-duit kerajaan.. semuanya subsidi..!

Bersabar.. dan bersabar..Arjuna menunggu janji Penasihat PKR.. Dato' Seri Anwar Ibrahim.. untuk membentuk kerajaan Pakatan Rakyat di Malaysia.. insyAllah.. doa mereka yang dizalimi dimakbulkan Allah.. moga kita terus bersabar..! salam syifa'..

No comments: